понеділок, 26 жовтня 2015 р.

Доломіти. Організаційне.День перший.

Інколи можна почути думку,що Доломіти занадто цивілізовані, багатолюдні і тим стають менш цікавими. Звісно у сезон тут важко побути на самоті з краєвидами, особливо гаряче у серпні, коли в італійців масові відпустки. Але якщо відвідувати ці гори починаючи з жовтня до початку лижного сезону, то картина геть інша.
Доломіти прекрасні,  на їхніх схилах росте багато ялинки та модрини, тож восени вони зелено-помаранчеві.  На фоні скелястих вершин, злегка притрушених снігом, це виглядає по-особливому.
1. Gruppo del Sassolungo

Все почалось з мрії. Доломіти один з тих куточків Європи куди дуже хотілось. Коли цього року, готуючись до Чорногорії, ми натрапили на хорошу ціну від Wizzair в Бергамо, вирішили їхати туди.
На жаль не знайшли карт в інтернеті, але натрапляли на декілька хороших звітів. Допоміг як завжди Google Earth, там ми відмічали місця, що хотіли відвідати.

Згодом об'єднали  деякі з них у маршрут, який складався з двох частин.

Частина перша: Parco naturale Sciliar-Catinaccio, Gruppo di Sella, Parco Naturale Puez Odle (5днів)
Частина друга: Tre Cime di Lavaredo (3дні)

 
Корисне організаційне
Ми добирались автобусами і потягом з Бергамо у Больцано.  Транспорту вдосталь, іде він швидко, тому в обід ми прибули на місце.
Розібратись з залізницею нам допомогла оця  стаття . Користувались комфортними регіональними потягами, квитки купували за допомогою автомату, все дуже зручно. Навіть, якщо до вашого кінцевого пункту немає прямого потягу, вам обов’язково запропонують маршрут з пересадками.  Також на сайті  можна купити квитки заздалегідь з  знижкою чи потрапити на якусь акцію. І не забудьте, що квиток потрібно закомпостувати перед тим, як сісти у потяг.
Також досить хороші ціни у автобусного перевізника  Flixbus.

Больцано дуже миле місто, загалом поки ми їхали залізницею з Верони то майже в кожному гірському містечку бачили індустріальні зони і замки.  На відмінну від міст і сіл в околицях іспанських Піреней, тут все набагато живіше, відчувається рух.

В Больцано ми зупинились, щоб купити карти і газ для пальника. З картами начебто все простіше, їх продають на кожному кроці. Але  переважно усі вони  масштабом 1:25 000, тож якщо у вас довгий маршрут, може виявитись, що потрібно буде декілька карт, а вони тут недешеві 8-9Є за штуку.  Трапляються і карти більшого масштабу, але не так часто, можливе через те, що це був кінець сезону, то нам важко було знайти потрібну карту 1:50 000.   

Як нам відомо то є два найбільші виробники карт даного регіону, фірма Kompass і Tabacco. Карти Kompass заламіновані, але дуже перевантажені умовними позначеннями, потрібно було звикнути і слабо видно горизонталі. Карти Tabacco трохи кращі в цьому плані, але непроламіновані,тому рвуться дуже легко. Рекомендуємо вдома ознайомитись з поділом на квадрати і обрати потрібну карту, бо ці пошуки займають досить часу в магазині.
Щодо газу, то обійшли декілька магазинів, великий вибір тут http://shop.mountainspirit.it/. Загалом великий балон вартує - 9Є.
Поки владнали усі ці справи вже було близько 17, тож сівши на автобуси доїхали до міста Siusi, додам що автобус був переповнений,  місцеві повертались з роботи у свої затишні хатинки в гірських селах.
Загалом транспортне сполучення тут чудове, усюди є розклад, дороги - суцільні серпантини, але це ніяк не зважало курсувати великим автобусам. Єдине, що більшість автобусів, особливо тих, що ходять на перевали, припиняють курсувати з 11 жовтня.

 2. масштаби покошених газонів вражають
Зранку ми дуже довго чаклували над картою, обираючи оптимальний маршрут.  Найголовніше наразі нам було піднятись на плато до селища Compaccio. Був варіант скористатись підйомником, вартість 10Є/люд, але в цей момент ми згадали, що спортсмени і пішли пішки). 
 3.
 4. перші скелясті вершини. масив Sciliar
 5.
Дивитись прогнози погоди тут дуже цікаве заняття,  в перші дні ми чекали на сильний дощ, а натомість отримали хмарно з проясненням. 
 6. добре видно знамениті зубці Santner

З Compaccio починається безліч маршрутів, спочатку ми думали йти через притулок Alpe di Tires (притулок на даний момент був уже закритий), але оцінивши наші сили в перший день вирішили дарма не набирати висоту і потім її дарма не скидати, а одразу йти на потрібний перевал, де планували ночівлю.
Загалом дуже гарна долина, йдеш собі неспішно і милуєшся, вітаєшся з іншими туристами і звикаєш до цих гір.
Так як це вже не сезон, туристів було небагато, переважно німці, переважно за 50. Німці взагалі нас вразили, гуляють такі в хорошому, яскравому спорядженні, спортивні, щасливі, вітаються, більшість з них вільно говорить англійською, дідусі і бабусі ходять тримаючись за руки і п'ють своє пиво на терасах місцевих закладів.
Спочатку нас дивувала така кількість саме німців, але як згодом розповіла одна пара, то в італійців просто немає такої традиції ходити в гори, хоча вони люблять тут гасати/потіти на велосипедах.
 7.
 8. Мирось розглядає схили Parco Naturale Puez Odle, там ми будемо за два дні


 10. спочатку був асфальт, згодом почалась грунтова дорога.

 11. норвезькі краєвиди

 12.
 13. гірка зліва LangKofel (3181м), гірка справа Plattkofel (2954м) на неї ми завтра піднімемось. Gruppo del Sassolungo
 14. на маршруті інколи можна зустріти різні симпатичні заклади, от в перший день ми не втримались і дуже захотіли випити саме тут кави.
15. мушу визнати, що пити каву з гарними краєвидами приємне заняття
 16. поки ми відпочивали десь падав дощ і після нього з'явилась веселка

 17. Parco Naturale Puez Odle

 18. модрина

 19. в горах безліч таких дерев'яних будиночків, мабуть для потреб господарки, адже тут активно випасають корів

 20.
 21.
 22. видніється потрібний нам перевал (зліва)

 23.на перевал (2145м) дійшли під вечір

 24. ще є сонце на найвищій вершині Доломіт - г. Мармолада (3343м)

 25.
 26.
 27.
 28.

 29.
30.
Сонце швидко зайшло за гори, не подарувавши нам цікавого заходу, але ми це компенсували смачною вечерею і сон був дуже солодким.

Немає коментарів:

Дописати коментар