четвер, 4 травня 2017 р.

Трансфагарашське шосе. Румунія

Перед тим як розповісти про маршрут на г.Молдавяна (найвищу вершину Румунії), зроблю вступну частину і покажу більше дану місцину, для людей які люблять дивитись на гори, але нести рюкзак, ночувати в наметі і все інше то неначасі.

Трансфагарашське шосе - це легендарна дорога яка з'єднує дві румунські області Трансильванію та Валахію, проходить через найвищий гірський хребет країни - Фагараш, має протяжність 151км, найвища точка на маршруті 2034м.
Уявіть собі численні серпантини серед високих гір, водоспади, озера, скелясті вершини, отари овець, тунелі, так-так, все це можна тут побачити. Навіть якщо ви не маєте власного авто, то цілий рік працює канатна дорога. Особливістю даного місця є те, що його можна проїхати десь з середини червня по вересень, коли розтане або ще не встигне випасти основна маса снігу, також тут не рекомендують їхати вночі. Найкраще цей шлях долати з півночі на південь, із власних вражень північна частина дуже мальовнича, південна така монотонна і довга, але можна подивитись на водосховище і ГЕС.


Багато цікавих історичних фактів опублікував в себе фотограф Ігор Меліка РУМУНІЯ ТУРИСТИЧНА: ТРАНСФАГАРАШСЬКЕ ШОСЕ В ТРАНСІЛЬВАНСЬКИХ АЛЬПАХ (частина №2)

2.
 3. навіс для захисту від каміння
 4.
 5. Ми звісно трішки хвилювались за ті серпантини, але насправді ніц страшного, як виявилось в Румунії такого типу доріг дуже багато, Мирось і машина здобули цікавий досвід. А після поїздки по Канарських островах, вони видаються дитячою розвагою)).
 6.процитую Ігоря Меліку, для того щоб краще уявити маштаб.
"Нікому невідома точна кількість людей, які загинули на будівництві. Стверджують, що це кілька десятків людей, більшість з яких солдати. Та насправді йдеться про сотні жертв. Багатьох із них навіть не вдалося знайти під завалами… Також подейкують і про те, що коли будували тунель, шахтарі, відповідальні за розміщення вибухівки, висіли один на одному групами по 20-30 осіб, щоб їх не відкинуло вибуховою хвилею в обвал. Попри ризики, пов’язані із складними умовами праці, людей приваблювала висока заробітна плата. У ті часи щомісячна зарплатня 6 000 лей вважалась величезною сумою. В пам’ять про тих, хто працював на будівництві траси Трансфагараш були зведені два пам’ятники: «Інженерні Ворота» на висоті 1200 м і «Ворота Зустрічі» на висоті 1600 м.
Як і багато інших масштабних проектів, будівництво Трансфагарашського шосе зажадало величезних затрат. Невелика викладка цифр може здатися складною, але достатньо лише привести цифри, що під час будівництва дороги Трансфагараш було переміщено близько 3 мільйонів тон скельної породи, було проведено 830 робіт по розтину гір і 290 000 кубічних метрів кам’яної кладки було прокладено для будівництва 92 кілометрової ділянки дороги. Для будівлі тунелю Капра-Балея було викопано 41 000 кубічних метрів каменю.
Було також використано 3573 тони цементу, 89 тонн залізобетону, 24000 анкерних кріплень, 129 тонн металевих мереж, 14 200 кв.м опалубки, 1750 метрів бетонних труб, 4100 погонних метрів труб, 50 тонн металевих конструкцій, 6900 кубометрів піску, 6000 кубічних метрів гравію і 740 освітлювальних ламп. Тільки динаміту було витрачено близько 6520 тонн, з яких 20 тон було використано для прокладення найдовшого тунелю Капра-Биля (Capra-Balea). На сьогоднішній день шосе Transfagarasan вважається однією з найкрасивіших доріг в світі і є однією з визначних пам’яток Румунії."

 7.
 8. На найвищій точці шосе - гірське озеро Балеа
 9.
 10. Вид з перевалу на інфраструктуру даного місця. Є дві платні парковки, якщо буде місце можна безкоштовно поставити машину біля якогось готелю. Але в сезон машин ну дуже багато, люди починають паркуватись на обочині, недоїжаючи до озера. Тут є декілька готелів і ресторанів, але  місця потрібно бронювати заздалегідь. Також можна поставити намет, ніяких заборон не бачили.
Вздовж дороги продають сувеніри, печену на вогні кукурудзу, ковбаси, місцеві сири і кукурудзяну кашу.
В лівому нижньому куті видно будівлю де живуть рятувальники, ми якраз застали їх за роботою, спускали одного туриста вниз, де вже чекала машина швидкої допомоги.

 15. Якщо ви приїхали сюди на один день, то маєте можливість неспішно прогулятись піднявшись на перевал по праву сторону чи по ліву, зробити коловий маршрут і намилуватись краєвидами. Недалеко знаходиться гора Негой (2535м), друга найвища вершина Румунії. Туди можна піднятись за один день, але потрібно врахувати що маршрут непростий, на складних скельних ділянках є ланцюги, на цю вершину ми не підіймались, тому деталей не знаю.
 16. вид з перевалу



 16. обід з місцевих продуктів
 17.
 18.
 19.
 20.
 21.
 22. правіше від центру г.Негой (2535м)
 23.
 24.
25.на фото потрібно знайти лисицю)).
Туристів не дуже боїться, підкрадається до наметів, щоб поцупити їжу, також бачили, як спускалась вниз в сторону парковок, де люди залишають багато недоїдків.
 26.
  27. Намет поставили недалеко від перевалу і подалі від лисиці, вода є поряд, захід сонця відмінний.
27. вечірній настрій

Ось така вийшла ознайомча прогулянка з Фагарашськими горами і вже за два місяці ми повернемось, щоб прогулятись і піднятись на найвищу вершину хребта г.Молдавяну (2544м).

Немає коментарів:

Дописати коментар